VEELGESTELDE VRAGEN

Hieronder staan de meestgestelde vragen. Staat je vraag er onverhoopt toch niet bij voel je vrij om ons een e-mail te sturen op hello@biteswelove.nl.

We helpen je graag!

Algemene vragen

Hoe kom ik met jullie in contact?

Voor algemene vragen kun je ons een mail sturen naar hello@biteswelove.nl. Ben je een zakelijke klant? Stuur dan een mail naar zakelijk@biteswelove.nl. Je kan ons natuurlijk ook bellen naar 020-2331750. We zijn telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.

Waar zit het kantoor van BitesWeLove?

Ons kantoor ligt niet alleen op een praktische locatie, maar ook op een prachtige locatie, namelijk aan de Amstel in Amsterdam! Wil je een keer binnenlopen voor een bite to go, een vraag of wil je iets leuks opsturen? Ons adres is Welnastraat 701-B, 1096GJ Amsterdam.

Waar kan ik BitesWeLove producten kopen?

Onze producten zijn op verschillende plekken te verkrijgen. Je kan bestellen via onze webshop. Daarnaast zijn we verkrijgbaar bij diverse supermarkten: Albert Heijn, Jumbo, Spar, Dirk, Holland & Barrett Picnic en Crisp. Daarnaast kan je ons vinden bij de meeste groothandels. Het aanbod in de winkel verschilt wel per winkel.

Wat voor impact maakt BitesWeLove?

Bij BitesWeLove is het doel om je te helpen gezonder te snacken. Onze impact gaat dus vooral om de mensen die onze bites eten. Om onze impact te verbeteren en nóg duidelijker te communiceren zijn wij sinds oktober 2023 B-corp te laten gecertificeerd, en hier zijn wij maar wat trots op! Ben je benieuwd wat B-corp is? Bij deze certificering worden bedrijven getest op hoe ze beslissingen maken op het gebied van milieu, medewerkers, klanten, leveranciers, de maatschappij. Naast het product, worden ook alle bedrijfsactiviteiten hierbij onder de loep genomen. We houden jullie op de hoogte.

Samen houden we elkaar scherp

Bij BitesWeLove vinden we het belangrijk dat iedereen die betrokken is bij ons werk eenvoudig kan laten weten wanneer iets aandacht nodig heeft. Denk aan vragen of zorgen over onderwerpen zoals arbeidsomstandigheden, milieu of de manier waarop wij als organisatie handelen. Je kunt dit met ons delen via e mail: hello@biteswelove.nl

We gaan zorgvuldig en vertrouwelijk met je melding om en laten weten dat we je bericht hebben ontvangen, bekijken samen wat er nodig is en houden je op de hoogte van de vervolgstappen. We bekijken iedere melding met aandacht met de juiste mensen binnen onze team. Iedereen moet zich veilig voelen om iets met ons te delen. Daarom beschermen wij iedereen die een melding doet tegen nadelige gevolgen. Dit betekent dat een melding nooit mag leiden tot benadeling, uitsluiting of enige vorm van druk. Wanneer je anoniem wilt melden, kan dat ook; we behandelen dit met dezelfde zorgvuldigheid. Uiteraard waarderen we het wanneer je meedenkt en ons helpt blijven groeien en verbeteren!

Onze bites

Waar kan ik zien wat er in de bites zit?

De ingrediënten declaratie van onze bites vind je op de achterkant van elke verpakking. Je kan deze ook online vinden op de productpagina van de bites in de webshop. Klik op de bite waarvan je de ingrediënten wilt bekijken en scroll naar beneden.

De allergenen in onze bites zijn altijd dikgedrukt weergegeven, zo zijn ze niet te missen.

Zijn de bites vegetarisch of vegan?

Yes. We zijn all about plant-power! Al onze bites zijn zowel vegetarisch als vegan.

Zijn de bites geschikt voor kinderen?

Ook voor kinderen is een kleine hoeveelheid noten elke dag een goed idee. Het voedingscentrum zegt hierover dat je kinderen onder de 4 jaar beter geen hele noten of pinda’s kunt geven. Bij jonge kinderen zijn het gebit en de mondspieren nog niet volledig ontwikkeld. In hele noten kunnen ze zich verslikken. Het advies van het voedingscentrum is dan ook: eet zoveel mogelijk rustig aan tafel en blijf er altijd bij als je ze hele noten geeft. Daarnaast hebben we een aantal iets pittigere smaken waarvan we weten dat jonge kinderen ze misschien een beetje spannend vinden. Onze Chewy Oat Bars zijn perfect voor kinderen, goed te kauwen en in ieders lievelingssmaak. 

Ik mag niet teveel zout binnen krijgen, kan ik jullie bites eten?

Wij proberen zo min mogelijk zout toe te voegen aan onze mixen om onze bites zo gezond mogelijk te houden. Maar we weten ook dat zout soms dé smaakmaker is en is wel aanwezig in onze hartige bites. Volgens ons is balans het belangrijkst. Aan de Mixed Nuts, Apricot Nut Mix, Chocolate Peanut Raisin en Chewy Oat Bars is geen zout toegevoegd. De Lightly Salted is ontwikkeld met een beetje zout. De rest van onze artikelen vallen in de hartige categorie en bevatten iets meer zout. In onze webshop kun je per product zien hoeveel zout de bite bevat.

Ik heb een notenallergie. Kan ik de bites eten?

Helaas, bijna al onze bites komen uit een fabriek waar ook noten en pindas aanwezig zijn, waar een mogelijkheid is op kruisbesmetting. Daarom kan je onze bites met een notenallergie beter niet eten. Maar niet getreurd! Onze Linzen puffs, aka Flip-its en de Chewy Oat Bar repen komen uit andere fabrieken en deze kan je daardoor wél eten met een notenallergie. In deze fabrieken zijn ab-so-luut geen noten aanwezig. Deze zijn te bestellen in onze webshop.

Ik heb een glutenallergie/intolerantie. Zijn de bites geschikt voor mij?

We raden je aan om per bite te checken of deze glutenvrij is. Onze crunchy peas bevatten gluten en daardoor zijn de Crunchy Peas, Chilli Nut Mix en Chocolate Peanut Raisin niet glutenvrij. Noten zijn van nature glutenvrij, dus onze Mixed Nuts, Apricot Nut Mix en Lightly Salted Mix zijn glutenvrij, maar omdat deze bites op een productielocatie worden verpakt kunnen we echter niet 100% garanderen dat onze bites glutenvrij zijn. Maar geweldig nieuws, onze Flip-its en Chewy Oat Bars zijn wel he-le-maal glutenvrij en dus goed voor elke allergie.

Welke keurmerken hebben de bites?

Onze bites hebben verschillende keurmerken. De chocolade die we gebruiken voor de chocolade producten, hebben het Rainforst Alliance keurmerk. Meer info hierover vind je: www.rainforest-alliance.org/. Onze Flip-its Paprika en Flip-its Salt & Pepper zijn biologisch.

Gebruiken jullie palmolie in de producten?

Al onze producten zijn palmolievrij. Simpel en duidelijk toch.

Alles over bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Een bestelling plaatsen is heel simpel. In onze webshop kun je gemakkelijk bites in je winkelmandje plaatsen uit de shop. Wil je bestellen voor jezelf nog makkelijker maken? Maak dan een account aan. Bij de volgende keer dat je gaat bestellen hoef je dan niet weer je gegevens in te vullen. Wil je zakelijk bestellen? Ga dan naar zakelijk.biteswelove.nl of bel naar 020-2331750.

Hoe betaal ik mijn bites?

In onze webshop kun je heel makkelijk online betalen via IDEAL, creditcard, of Paypal.

Ik wil bites voor mijn bedrijf bestellen, kan dat?

Zeker, dat kan. We hanteren voor zakelijke klanten andere prijzen en bieden de mogelijkheid te betalen op factuur. Kijk voor meer mogelijkheden onder het kopje ‘zakelijk bestellen' of stuur een mailtje naar zakelijk@biteswelove.nl voor meer informatie of een offerte op maat. Daarnaast liggen onze producten bij bijna alle groothandels.

In welke hoeveelheden kan ik bestellen?

Onze portieverpakkingen zijn te bestellen in een veelvoud van 12 stuks. Je bestelt dus altijd per 12, 24, 36, etc. Onze stazakken bestel je per 6 stuks, maar deze kan je ook los bestellen. Onze Flip-its kan je per stuk kopen, of lekker efficiënt per 6 stuks. Onze Chewy Oat bars bestel je in een multipack van 4 stuks. Bij een bestelling boven de €35,- zijn de verzendkosten in Nederland gratis.

Ik wil graag een adreswijziging doorgeven

Je kunt een nieuw afleveradres toevoegen door naar je account te gaan en te klikken op adressen. Je kunt hier zowel je factuuradres als je bezorgadres makkelijk aanpassen. Heb je je bestelling al geplaatst? Dan kunnen wij tot maximaal 15 minuten na de bestelling je adres wijzigen, daarna ligt je bestelling klaar voor verzending. Ben je nog op tijd? Bel dan zo snel mogelijk naar 020-2331750 zodat we je wijziging kunnen doorvoeren.

Kan ik een geplaatste bestelling nog wijzigen?

Om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, gaan wij hier direct mee aan de slag! Het is dus slechts kort mogelijk om jouw bestelling te wijzigen. Heb je jouw bestelling minder dan 15 minuten geleden geplaatst? Neem dan telefonisch contact met ons op via het telefoonnummer 020-2331750. We zijn telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.30 uur. Dan kijken we direct of we de bestelling nog kunnen wijzigen.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

Om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, gaan wij hier direct mee aan de slag! Het is dus slechts kort mogelijk om jouw bestelling te annuleren. Heb je jouw bestelling minder dan 15 minuten geleden geplaatst? Bel dan even naar ons kantoor 020-2331750. Dan kijken we direct of we de bestelling nog kunnen annuleren.

Ik wil mijn bestelling retourneren, kan dat?

Al vinden we zelf dat eten retourneren een beetje zonde is, kan het zijn dat je je bestelling retour wilt sturen, Als dat het geval is, kan je het beste even contact opnemen met hello@biteswelove.nl of bellen naar 020-2331750. Via de mail krijg je informatie over het retourneren van je product en wat er mogelijk is. Zodra je bestelling bij ons terug is, zal je aankoopbedrag binnen 5 werkdagen worden teruggestort.

Ik ben mijn factuur kwijt, waar kan ik deze vinden?

Je kunt je facturen gemakkelijk downloaden op je eigen profielpagina. Wij kunnen hem natuurlijk ook even naar je toesturen als je de factuur opvraagt bij hello@biteswelove.nl.

Kan ik een kaartje toevoegen bij mijn bestelling?

Niks is leuker dan een pakketje personaliseren als je iemand wilt verrassen. Wij hebben een speciaal cadeaudoosje ontwikkelt waar je een kaartje bij kan doen met een persoonlijke tekst. Bij onze andere producten is het niet mogelijk om een kaartje toe te voegen.

Ik heb nog een (oude) kortingscode, hoe wissel ik deze in?

Het invullen van je kortingscode kan je doen via je winkelmandje. Wanneer je klikt op ‘winkelmand bekijken’ zie je als je naar beneden scrolt een veld om een kortingscode in te vullen. Het percentage of de korting gaat dan af van je bestelwaarde en wordt automatisch verrekend. Let goed op de datum tot wanneer de code geldig is. Als het niet werkt kan het zijn dat deze is verlopen.

Is er wat onduidelijk? Stuur een e-mail naar hello@biteswelove.nl met je voucher of vouchercode. Dan lossen we dit natuurlijk op!

Mijn verzending

Betaal ik verzendkosten?

In Nederland maken én bezorgen we de box voor €4,96. Bij bestellingen boven de €35,- zijn de verzendkosten in Nederland gratis. Voor verzendingen naar België betaal je €7,50.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Wij versturen bestellingen die op werkdagen geplaatst worden voor 16:00 uur nog dezelfde werkdag. We werken met PostNL, dus de meeste leveringen komen de volgende dag, of uiterlijk twee dagen later binnen. Je volgt je bestelling met de Track & Trace van PostNL die je ontvangt per email. Helaas hebben wij verder geen invloed op de snelheid en leverprestatie van PostNL.

Waar kunnen mijn boxen bezorgd worden?

Waar je wilt. Het kan zijn dat er extra verzendkosten gerekend worden voor een verzending buiten Nederland. Je kunt aangeven waar je de box wilt hebben; gewoon thuis of bijvoorbeeld op je werk.

Past mijn bestelling door de brievenbus?

Onze cadeaudoosjes passen easy peasy door de brievenbus. Dus thuisblijven voor dit pakketje hoeft niet! Andere pakketten worden in een grotere doos verzonden en passen niet door de brievenbus.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, onze bestellingen hebben allemaal een Track & Trace code. Op deze manier kun je precies zien wanneer je bites geleverd worden. Je ontvangt een e-mail met deze code zodra jouw bestelling ons magazijn heeft verlaten. Ook vind je deze code terug in je besteloverzicht.

Wat doe ik als mijn bestelling niet geleverd is?

Wij hebben verstand van tussendoortjes, minder van post. Daarom werken we samen met PostNL. Zij zorgen dat alles zo soepel mogelijk verloopt. Op je persoonlijke profielpagina staat de verzenddatum en hier vind je ook jouw Track & Trace code. Als je niet thuis bent en je pakketje naar een PostNL punt is gebracht, word je daarvan op de hoogte gebracht door PostNL. Je hebt vervolgens maar 7 werkdagen om je pakketje op te halen, daarna retourneert PostNL je pakket naar ons magazijn. Weet je niet waar je pakketje gebleven is? Stuur dan een mailtje naar hello@biteswelove.nl en wij zoeken dit zo snel mogelijk voor je uit!

Ik heb een klacht over de bites, hoe lossen we dit op?

Wat vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Helaas gebeurt het wel eens dat er iets niet goed gaat in de fabriek, de verzending of achteraf, dit lossen we maar al te graag zo snel mogelijk voor je op. Neem je contact met ons op via de mail hello@biteswelove.nl of bel naar 020-2331750. Dan komen we samen tot een goede oplossing.

Join BitesWeLove

Zijn er vacatures bij BitesWeLove?

Ja, onderaan onze site zie je het kopje ‘vacatures‘, hier staan de beschikbare vacatures. Maar we zijn altijd op zoek naar talent, dus je mag ons altijd mailen of bellen of een open sollicitatie sturen.

Kan ik stage lopen bij BitesWeLove?

We hebben regelmatig vraagstukken waar we zeker hulp bij kunnen gebruiken. We hebben op kantoor een echte hands-on aanpak dus we zoeken altijd naar een mix van onderzoek en meewerken. Ben je geïnteresseerd? Mail ons dan naar join@biteswelove.nl.

Kan ik mijn afstudeerstage/onderzoek bij BitesWeLove doen?

We hebben regelmatig vraagstukken waar we zeker hulp bij kunnen gebruiken. We hebben op kantoor een echte hands-on aanpak dus we zoeken altijd naar een mix van onderzoek en meewerken. Indien je een full-time afstudeeronderzoek moet doen, zij wij waarschijnlijk minder geschikt. Ben je geïnteresseerd? Mail ons dan naar join@biteswelove.nl.